Är det möjligt att använda en VPN på Xbox One?

Är det möjligt att använda en VPN på Xbox One?

Du kan köra VPN på en laptop och dela din internetanslutning med den till din Xbox. Jag har gjort det utan problem.

Lol, såg precis att du postade detta på /r/addons4Kodi. Kodi-appen har inte full funktionalitet så jag vet inte om Xbox-delen skulle fungera. Min första tanke är att det är bäst att implementera VPN på routernivå. Men för gaming skulle du behöva stänga av det när du inte använder Kodi.

Det är definitivt möjligt. Följ någon av guiderna online för att VPN:a via en laptop. Jag använder Private Internet Access som mitt VPN och tunnlar via UDP-port 53. Tänk på att du kan få DNS-serverproblem beroende på vilken del av världen du vill verka i. Jag tyckte att 8.8.4.4 fungerade bra, men ibland kan du vilja använda 8.8.8.8.

Beroende på hur avancerad din brandvägg är, är det möjligt att bara dirigera torrenttrafik över VPN (vilket är protokollet de flesta av dessa plugins använder).

bäst att implementera en VPN på routernivå.

Den enda metoden förutom det som nämnts skulle troligen innebära mycket arbete och hårdvara, och det skulle inte vara värt det enligt min åsikt.

Looool ja, därför sa jag i inlägget på kodi-subredditen utan Ethernet-kabel och utan att konfigurera det på routern. Det är inte idealiskt att ha nästan allt körande genom en VPN, och att stänga av det skulle vara ett irritationsmoment.