Är det dags att bryta?

Jag har gått runt i en ungefärlig cirkel och kan inte få hematitlinjen att gå lägre.

Är det dags att börja gräva under jord? Vad är det bästa sättet att undvika att gräva hälften av min tomt för att hitta den? :confused:

Ja. Det är direkt under dig när linjen är platt så här och du går i fyra riktningar.

Detta är DU, det är alltid tid att gräva.

Kort svar: ja, gräv rakt ner.

Standardmetoden är att röra sig endast i de sex kardinala riktningarna. Finslipa norr/syd eller öst/väst först så nära du kan. Upprepa med de andra riktningarna. Gräv rakt ner så långt du fortfarande är ifrån. Använd den riktade scannern om du inte direkt stöter på den

När du är under marken kan du göra samma process för nästa nod. men kanske behöver gå upp istället för ner.

All mineral är under jorden så du måste gräva. Ibland finns det en stor sten eller två ovan jord men majoriteten av mineralen är under jorden. Gräv ner 75m och du bör hitta den. De flesta T1-mineral är 100-700 men du hittar fickor utanför detta intervall också.

För T1 nära ytan kan du bara pinpointa den med marknivå X och Y, hitta den närmaste platsen, och gräva ner mot den. När du börjar gräva djupare noder måste du också ta Z i beräkning, men det är i grunden samma process. Sanctuary är för att lära sig och du kommer snart att lämna och sannolikt aldrig (eller sällan) återvända.

Det är dags att lämna Sanctuary-maanen. Eftersom du är begränsad till att gräva på ditt eget territorium där.
Ta skutan till Alioth … du kan bryta i vilket obevakat område som helst.

Åh, och om du inte vill ha hål överallt på ditt plätt - kan du bara gräva ett ner - och sedan gräva runt under jorden.

Jag har funderat på det. Det skulle vara trevligt att hitta en bra kolvåg. Allt behöver kol.

Du har alla Tier 1-resurser på varje plätt på varje planet. Sanctuary är bara inte en plats att stanna.

Det är sant.

Det är en tutorialfälla.