De hävdar att deras eget program är internt baserat på vad de har och att de tjänar pengar på sitt eget sätt och inte använder en tredje part som Genesis. Jag fortsatte fråga om deras earn-program är säkert och inte kommer att kollapsa på grund av likviditet eller annat trams, men de kunde inte svara och hänvisade till en artikeln som inte ger något svar. Jag tänker inte låsa in pengar för att riskera att de fryser in dem. Några insiders? Jag läste att deras granskningsfirma slutade samarbeta med dem eftersom konsumenterna inte förstår deras reservbevis. Mysteriet är hur mycket de har i sin earn-avdelning och om det är hållbart? Jag antar att de har hittat ett sätt att göra derivathandel med kryptovaluta, antagligen via VPN eller utomlands för att generera inkomst. De flesta av dessa företag är i princip bara LLC:er med en trust som kan återkallas eller rivas upp under vissa omständigheter.
Om detta inlägg är blockerad, kommer jag att kommentera och berätta för alla.
Kryptovalutan du lägger i Earn-programmet lagras i en kall plånbok som tillhandahålls av Ledger och förblir där under hela kontraktets löptid, så det är förmodligen den säkraste platsen för din kryptovaluta.
Hur de kan ge dig ränta på din kryptovaluta är den höga avgiften eller spreaden på CDC-appen. Enligt VD:n i den senaste AMA:en använder de inte kundfonder för handel eller utlåning.
Om detta inlägg är blockerad, ska jag kommentera och berätta för alla
Oj, vi har en hårdrockare här
Generellt är staking på börser (som Binance) säkrare än DeFi, men det finns alltid en liten risk. Det är inte annorlunda än att investera i din bank, ingen garanti.
Du kan fortfarande behålla dina tillgångar och ackumulera genom att köpa regelbundet och använda cashback.
Ingen vet.
Men… turen gynnar de modiga.
Jag kanske tuggar troll här, men här går jag.
Jag tänker svara detta medan jag gör mitt bästa för att tro att du inte är;
A. trollar.
B. är medvetet okunnig/lat.
Earn-programmet fungerar exakt som det förklaras i deras villkor. Du nämner tillräckligt med detaljer för att visa att du åtminstone har skummat deras tjänster. Du fortsätter sedan att ange och eskalera på spekulativa och överkritiska “nyheter” om plattformen, och hänvisar till detta som fakta.
De är en av de största centraliserade kryptohandelsplattformarna. De kommer inte att försvinna över natten eller lura dig.
De har flera nivåer av försäkringar som skyddar inte bara mot deras förlust, utan mot deras kunders förlust.
Försäkringen för deras kunder (personer som håller valuta på deras plattform) kan bara erhållas om de tillhandahåller försäkringsgivarna odiskutabla bevis på legitimitet.
De kunde inte behålla de tidigare höga introduktionsräntorna de erbjöd. Därför har de skurit ner kraftigt. Så fungerar detta.
Detta är bara spekulation, men jag antar att de driver något liknande bankverksamhet eller helt enkelt andra fonder när det gäller att tjäna pengar på investeringar.
Tänk på det så här – De använder det du tillhandahåller för att göra lönsamma affärer, vilket ger dem en vinst, och du får en andel av det för att tillhandahålla likviditeten.
Earn-programmet är ett mycket förenklat sätt att stakes eller tillhandahålla likviditet.
Ditt inlägg om VPN visar bara att du trollar. Men för alla andra intresserade, hoppas jag att detta svar var till hjälp.
Inget är säkert. Inte ens banker. Du kan få liknande avkastning från bank nu.
Det som är säkert är att behålla dina egna nycklar. Varför riskera 100% av ditt kapital och låsa in det för att få 2 eller 3% årlig “ränta”?
Om du vill ha ränta, köp amerikanska statsobligationer. De ger ungefär 4% just nu.
Jag har klarat mig i åratal nu. Aldrig några problem.
Jag har pengar i Earn via olika mynt jag har investerat i under en lång tid men jag håller det under maxbeloppet för tier 1 Earn, dvs 3000 dollar.
Mycket CRO gick till DeFi i stakesprogrammet, jag har andra mynt som jag har lämnat CDC till andra plånböcker med nycklar för earn/staking, så jag har spridit ut mina inkomster över olika plattformar. Med CDC har jag fördelat mynt i procent och i 3-månaders earn-programmet så jag känner mig inte så naken när jag gör en earn och måste vänta 3 månader. På detta sätt har jag flera roterande earn-partier som blir tillgängliga, så jag kan bestämma vad jag ska göra med dem, det får mig att må bättre.
Jag tror att den faktiska räntan/APY är ganska irrelevant eftersom jag inte köpte kryptovaluta för en räntesats, självklart bör ingen som tänker så vara i kryptomarknaden.
Jag köpte kryptot, i en spridd korg av projekt jag valde efter att ha granskat olika branscher. Jag gjorde detta för att åtminstone få dubbelsiffriga vinster men tror att det kommer att bli tredssiffriga eller högre avkastningar.
Jag använder bara earn-programmen för att maximera mina initiala investeringar.
Jag slutade att återinvestera på denna plattform av en annan anledning än vad som hände med Gemini. Ingenting är riktigt säkert förutom Ledger staking. Varför riskera om du tvivlar? Jag förlorade min kryptovaluta på Gemini staking och kommer aldrig att staka på någon annan plattform igen av den anledningen. Man vet aldrig!
När du kan få över 4% i en bank som är FDIC- försäkrad, varför ens bry sig om detta skit?
Jag skulle inte ha något på någon börs just nu.
Helt klart inte säkert.
för att konsumenterna inte förstår reserverbevisen.
det är en överskattning av året. Det fanns bokstavligen inga siffror i reservbeviset. inte ens det bokföringsbyrån drog tillbaka PoR-uttalandena 6 dagar senare. De drog tillbaka dem så hårt att de sparkade hela kryptorevisionsavdelningen permanent.
Det kommer inte att rädda revisorerna – de kommer att stämmas och sannolikt gå i konkurs om CDC, Binance eller KuCoin går i konkurs – men kan kanske rädda rättegångar från att förstöra hela företaget Arthur Anderson / Enron-stil.
¹ detta är en lätt överdrift. de tog bort avdelningen men jag tror att de bara har omplacerat revisorerna. men någon lär bli sparken förmodligen.
² uttalas “när”.
Jag gissar att de flesta av oss inte återinvesterar våra earning-investeringar, så kommer inte crypto.com att få ett likviditets- eller kassaflödesproblem.
Deras villkor säger att de kan använda pengar till vad som helst.
Jag antar att vi får reda på det om cirka 30 dagar.
Du kan inte lita på någon av dessa börser. Det är så enkla termer.
Jag har använt crypto earn länge och har inte haft några problem än.
Just nu är jag inte säker på var Binance står, men på Binance kan du lösa in vad som helst som är stakes när som helst – du förlorar bara räntan.
Om du känner dig osäker. Använd inte det. Gå till defi.
Jag har i princip blivit en defi-maximalist efter detta baisse-marknad, så jag flyttade all min crypto från earn till defi staking.