Är den gratisversion av Hotspot Shield säker eller inte?

Är den gratisversion av Hotspot Shield säker eller inte??

Aldrig lita på en gratisversion av någon VPN. Stor risk att dina data blir stulna.

Definiera “säker”? Om du menar, kommer den kryptera din trafik till deras servrar och låta dig surfa på ett öppet wifi-hotspot utan att folk där sniffar din information, då ja, den är säker.

Men om du menar “kommer företaget kunna titta på min trafik och spara loggar om mig”, då nej, den är inte säker och företaget kan och troligen kommer att göra det. Dessutom tror jag att den gratis versionen injicerar annonser när du surfar, så det är störande.

Hotspot Shield är mycket tydligt inte säkert. Av någon anledning maskerar den inte din IP. Medan andra VPN-leverantörer skyddar dig mot webbplatser som använder Javascript för att bestämma din IP-adress, gör inte Hotspot Shield det. Kolla själv här.

Jag rekommenderar inte att använda en gratis VPN-leverantör, de har noll incitament att skydda din integritet :confused:

Jag skulle inte lita på att en sådan kan erbjuda säkerhet, underhåll eller kunna försvara sig mot juridiska/andra hot/etc.

Håll dig borta från “gratis” VPN-leverantörer, du vet aldrig vad de loggar.

Men är det säkert nu? Det har gått 10 år :confused:

Vänta ytterligare 10 år.

11 nu
Undrar fortfarande.