Jag har använt den här webbläsaren ett tag nu, jag använder den mest för att hantera pengar (krypto, aktier) etc., gränssnittet är trevligt och jag har aldrig haft problem med den, men på sistone har jag sett inlägg om folk som säger att de säljer data och sånt, så jag vill ha lite insikter och vad ni tycker om den här webbläsaren och om jag eventuellt ska byta och vilken ni skulle rekommendera. (Jag använder en MacBook btw och använder också Safari, men inte för att hantera pengar.)
Verkligen inte. En generell regel är att hålla sig till de större webbläsarna (Chrome, Firefox, Brave, Edge, Safari)
Google Chrome tar alldeles för mycket utrymme och är en så stor app. Jag rekommenderar Mozilla Firefox.
Den installerades utan att jag ens blev tillfrågad, så misstänkt.
Jag använder bara Brave och den känns ganska säker.
Jag inser att detta är ett väldigt gammalt inlägg… men jag hittade det när jag sökte… Jag installerade inte AVG av egen vilja, men plötsligt var det min standardwebbläsare… osexigt…kommer att ta bort det snabbt.
Jag bytte webbläsare eftersom AVG Secure Browser inte var bäst för mig, så jag håller mig till Google Chrome eftersom jag har använt det ett tag.
Använd bara en webbläsare som du vet är säker [jag rekommenderar Opera GX ;)]
Okej, tack för svaret, jag ska byta webbläsare omedelbart.
Hur är dessa webbläsare mer säkra?
Lol Chrome är absolut kung på att sälja din data. Inte bara det, de använder den själva eftersom deras affärsmodell helt och hållet bygger på att ge dig det du vill höra. Om produkten är gratis, är det inte produkten.
Jag är körd, jag behöver en pinkod som jag inte kommer ihåg och jag kan inte radera den.
Tack för ditt svar, jag känner mig som en total nybörjare för att jag inte visste detta. Jag har bytt webbläsare.
Det finns en skillnad mellan säkerhet och integritet. Google-tjänster är generellt säkra, men inte mycket för privata data…
600MB är en “stor app”? En halvmega i en värld med >TB-enheter? (Jag utgår förstås från att du syftar på Windows/MacOS osv, inte mobilappen)
Det hände mig just + den blev genast min huvudsakliga webbläsare. Jag avinstallerade den direkt.
Ja, samma här. Den är förmodligen inte säker (bara en omarbetning av Chromium).
Även om du avinstallerar den, gömmer den sig fortfarande på din kärnlagring, så den kan dyka upp igen när den vill.
ah ja, Opera GX, den säkraste webbläsaren som finns
Ja. De sabbade YouTube på den webbläsaren, så jag kan inte hoppa över annonser eller klicka på nedre högra delen av skärmen, om jag inte är i helskärmsläge.