Är Atlas VPN lämpligt för *arr-stacken?

Hej, jag försöker inte marknadsföra tjänsten här. Det är bara den jag har ett abonnemang för just nu.

Jag har hört att av någon anledning är det inte det bästa alternativet när det gäller VPN (till exempel stöd för OpenVPN saknas).

Jag är helt ny på självhosting men är wireguard-stödet tillräckligt för att låta nedladdningarna gå genom VPN:et, eller finns det något jag inte ser?

Hoppas ni kan hjälpa mig :slight_smile:

Att använda Wireguard är helt okej, visst, men jag vet inte om dessa Atlas VPN-folk (om de låter dig torrenta genom dem osv). Men om de är okej med torrenting, då kan du gå vidare.

Om det finns stöd för wireguard bör du kunna binda din torrentinstans till wireguard-appen så att den inte dynamiskt byter nätverksgränssnitt mellan din faktiska anslutning och VPN-anslutningen.

Men jag skulle granska deras allmänt accepterade användningsområden och villkor, särskilt kring peer to peer och liknande aktiviteter. I slutändan sover jag bättre med en VPN-leverantör som har ett bevisat rykte.

På deras webbplats står det att de stödjer P2P/torrenting för att säkerställa att användaren förblir privat. De säger att det bara är avsett för lagliga filöverföringar och inte för piratverk, men jag antar att det är något de bara behöver skriva där.