Är Apple TV 4k bra för VPN-användare och åtkomst till US-only appar? (Ej USA)

Hej, jag har precis köpt en 4k TV från TCL och försökte installera alla mina streamingappar. Den har Google OS installerad. Första varningsflaggan för det inbyggda operativsystemet var att jag inte kan välja USA som region i inställningarna när jag konfigurerar TV:n. Kanske är typen av TV regionlåst eftersom jag bor i Filippinerna.

Jag kunde installera Netflix, Youtube, Apple TV och Plex. Men jag har också abonnemang på Hulu, Disney+ och HBO Max. Jag kunde installera HBO Max tack vare en APK-sida. Jag försökte också installera Hulu och Disney+ med en APK, men det fungerade inte. Det visar att enheten inte är kompatibel efter installationen.

Skulle en Apple TV 4k vara en bra investering för enklare tillgång till US-only appar? Dessutom kan jag inte vara säker på om min VPN (Torguard) är tillgänglig på Apple TV:s App Store. Är VPN:er tillåtna där?

Apple TV har ingen inbyggd VPN-inställning - du måste titta på en DNS-tjänst. Din TV skulle kunna använda det också.
Kort sagt - köp ATV för användarupplevelsen, men när det gäller anslutning är det antingen direkt WiFi eller Ethernet.
Din router kanske kan stödja en VPN-uppsättning och då kommer ATV att respektera det, eftersom det inte vet något annat.

Du kan köpa Chromecast med Google TV. Den har VPN-appar som du kan använda för att streama US-streamingtjänster. Eller så kan du köpa en Apple TV 4K och en VPN-router. Jag testade båda och valde det andra. Jag gillar kvaliteten på Apple TV mer än Google TV OS. Jag får bättre videokvalitet, smidigare OS och bättre integration med Apple-ekosystemet (HomePod OG/Mini som högtalare eller AirPods Max/Pro).

Redigeringsnotis:
Alternativ 1 är det prisvärt och enklare. Du behöver bara ha ett US Google-konto för att installera appar.
Alternativ 2 är dyrare men värt det om du har flera Apple-enheter. Jag gillade Spatial Audio Stereo/Multichannel/Dolby Atmos på filmer när jag använder AirPods Max. För att detta ska fungera behöver du en VPN-router med OpenVPN-stöd. Många VPN-leverantörer stödjer OpenVPN-protokollet för routrar. Följ deras instruktioner. Jag använder Surfshark VPN och GL INet AX1800 WiFi 6-router (finns på Shopee). Du behöver ett US Apple ID för att installera US-streamingappar, ställa in region på Apple TV till US och tidszon enligt din VPN-server.

Kolla in streamlocator, det fungerar med Apple TV. Fungerar utomlands för varje abonnemang jag har (Apple TV, Hulu, Netflix, Prime, Dazn, HBO Max, Peacock, Paramount, Epix). Det finns en Reddit-tråd för det samt en Discord.

Köp en prisvärd router som kan köra OpenWrt, och ställ in OpenWrt-routern som gateway, köp SSR-tjänst så får du allt du vill ha.

Du har laddat ner Android Phone-versionen av Hulu- och Disney-appen. Du behöver Android TV-versionen av dessa appar. De finns tillgängliga på en populär APK-sida, se bara till att orden (Android TV) står bredvid appens titel.

För Disney+ kan du använda din telefon för att öppna VPN och AirPlaya Disney±filmen till Apple TV.

Av någon anledning kan ATV få filmen i 4K DV (även IMAX) utan att vara ansluten till någon VPN.

Beroende på appen (Netflix tillåter inte AirPlay till Apple TV) kan du använda VPN från telefonen eller iPad, starta filmen på den och Airplaya till TV.

Jag kan bara bekräfta detta för Disney+ eftersom jag inte har några andra appar för bekräftelse.

Jag har Express och både SmartDNS och VPN fungerar bra på min router. Jag använder oftast bara SmartDNS, även om jag inte behöver det lika mycket eftersom jag kan få tillgång till HBO, Disney och ett bra Netflix-utbud.

Det enda den kämpar med är att spela live-tv via appar av någon anledning – som att jag inte kan spela live-streamen från Paramount Plus. Jag kan dock spela live-matcher från ESPN-appen.

Hej, jag är i Europa och använder SmartDNS-system för att få tillgång till alla stora streamingtjänster i USA, Storbritannien och andra länder samtidigt på min Apple TV. Du behöver bara ändra DNS-servern i inställningarna, uppdatera din IP när den ändras och det är det!

Detta är bättre än ren VPN för mig, eftersom du streamar med hela din internethastighet. För streaming är det utmärkt, för annat användande, använd VPN.

Jag kommer att lägga till min affiliate-länk till tjänsten jag använder, så du kan testa den. All information finns på deras sida. Jag har använt den i över 4 år och är mycket nöjd. Allt bör fungera, bara se till att du har ett US Apple ID för att installera US-streamingappar, samt att du kan ändra region i vissa fall, men du kan alltid skapa ett nytt Apple ID med US-region. Ha kul!

https://www.smartdnsproxy.com/?afid=ba00c92ffc7f

Innan du spenderar pengar på ytterligare hårdvara, kolla om det finns en lösning för att ändra regionen på din nya TV. Jag köpte en ny Samsung-panel för en månad sedan och den tillät inte att jag kunde välja region när jag satte upp den, så jag kunde inte installera US-appen som Hulu. Men jag googlade och det finns ett sätt att ändra TV:ns region ändå.

Kolla också om din VPN erbjuder DNS-inställningar för att komma åt innehåll utanför din region. Om det gör det, kan du ändra dina nätverksinställningar på TV:n eller routern för att aktivera detta, och då är du klar!

Missa inte att Apple TV är bra, men det är ganska dyrt och du kanske kan få det att fungera med hårdvaran du redan har. Självklart, köp en 2021 4K-modell om det är vad du vill; du kommer inte bli besviken!

Jag är inte riktigt bekant med DNS-inställningar. Kan det ändras inom Apple TV? Eller måste jag ändra min router? Jag tror att min ISP:s router inte har några alternativ för att ändra det.

Jag vill också kunna slå på eller av VPN eftersom andra program är tillgängliga lokalt. Kan man göra det med DNS?

Jag har använt DNS-tjänster i åratal, mycket bättre än VPN för mig.

Är du från Filippinerna också? Tydligen stödjer inte min extra router DD-WRT? Jag tror att det behövs för VPN/DNS.

Det verkar som att jag inte behöver en router om jag hittar en VPN-leverantör med DNS-alternativ eftersom jag kan ändra det i inställningarna.

Så du ansluter ATV till VPN-routern/AP, vilket i sin tur löser nätverkstrafiken via US DNS-adresser? Är det korrekt?

Tydligen behöver du hårdvara för det? Jag delar VPN med min partner och vi är långt ifrån varandra, så det är inte lätt för oss att använda det.

Förlåt, men vad är en SSR?

OMG, jag märkte det inte. Ingen undran på att det inte fungerar. Det är min första Android-enhet, så jag visste inte att det hade en skillnad. Lol. Men efter installationen är det så långsamt av någon anledning.

Kanske kan min TV inte hantera 4K UHD. Testade det på Disney+. Kanske behöver jag dedikerad hårdvara.

Oj, så är det automatiskt med ATV? Jag försökte casta filmen till min Android TV och den säger att den inte är tillgänglig i min region.

Jag kollade och min extra router stöder inte DDWRT eller något liknande. Det är ju det för VPN och DNS, eller hur? Så jag måste köpa en om det behövs. Kan jag ändra DNS på min Apple TV istället för att köpa mer hårdvara?

Tack för tipset om tjänst! Tyvärr skulle jag behöva en tjänst som erbjuder VPN och SmartDNS. Min partner använder VPN medan jag använder båda. DNS är bara för Apple TV.