App-läge VPN:er på Apple TV?

Jag antar att SafeShell erbjuder något liknande detta, i princip en split mode VPN där specifika appar går ena vägen och andra appar går den andra vägen. Så att iPlayer tror att du är i Storbritannien men YoutubeTV tror att du är i USA.

Som jag förstår det tillåter inte SafeShell dig att konfigurera vilka appar? Idealiskt skulle jag göra:

YouTube - Albanien för att slippa reklam
iPlayer - Storbritannien
YouTube TV - ingen VPN, min faktiska plats

Med andra ord. Givet konfigurationskraven är detta inte en perfekt lösning för en Apple TV-app, eftersom de flesta inte kommer att förstå vad detta är och att konfigurera saker med några klick inte är lätt.

Jag vet att det här inlägget är ett år gammalt, men jag tänkte dela min erfarenhet med SafeShell, bara om det hjälper någon annan att söka.

Jag testade deras 7-dagars provperiod och appen var enkel att ställa in och använda. Jag aktiverade app-läge för att blockera reklam på Youtube. MEN YouTubeTV gav mig ett “finns inte tillgängligt i din plats”-fel, trots att jag inte hade det aktiverat för YouTubeTV. Om jag aktiverade en plats baserad i USA för YouTubeTV, fick jag reklam igen i YouTube. Så de är på något sätt kopplade.

Jag skickade in ett supportärende via e-post och de bad mig skicka loggar. Jag frågade hur jag skulle skicka loggar och de sa att jag skulle kontakta dem på Telegram. Jag kontaktade dem på Telegram och de sa att jag skulle kontakta dem via support-sidan i appen. Jag kontaktade dem via QR-supportsidan i appen och de sa att de skulle undersöka det och återkomma till mig. Det har gått över 3 veckor nu.

Till slut bestämde jag mig för att om jag måste slå på/av VPN:et ändå på grund av YouTube/YouTubeTV-problemet, så skulle jag bara välja ett som inte gör split-tunneling.

Du kan göra detta enbart med DNS, med Control D - Full control-planen. Du kan vidarebefordra vilken tjänst som helst till vilket land som helst och det fungerar utmärkt. Det kan verka komplext och det kan det vara, men om du bara vill göra det du sa, skapar du en profil och en enhet och gör en vidarebefordring för den tjänst du vill.

Sedan kan du installera Private DNS som en profil på Apple TV (du lägger till profilen i Generellt > Integritet > välj “Dela Apple TV-analys” och tryck på play-knappen > lägg in denna URL: https://api.controld.com/mobileconfig/xxx/ - ersätt xxx med Resolver-ID:t för enheten).