Apollo - NordVPN

Hej,

Som alla andra har Apollo varit skit, så jag skaffade NordVPN och det är helt fixat. Jag bor i Ontario, Kanada, och jag klickade på den första servern som dök upp, det verkar ok men ibland hackar det fortfarande. Finns det ett bättre land jag borde välja för en bättre tjänst?

Jag lärt mig här att sätta protokollet till OpenVPN UDP och använda en dolda server. Jag är i Ontario också, så jag använder Kanada dolda server och med UDP-anslutningen fungerar det mycket bra. Då och då får jag en upptagen server, så jag kopplar ifrån Nord och låter den koppla om sig, det borde fungera för dig också.. Jag tvingar också ofta att stänga appar, rensa cache och starta om min Firestick regelbundet.

Jag bytte ut mina gamla FireTV-kistor (andra generationen) och ersatte dem med FireTV sticks 4k max.

Jag hade ofta buffringproblem med kistorna och den nya Apollo-uppdateringen fungerade inte på kistorna.

Jag måste säga att de nya stickorna har varit ganska jäkla bra. WiFi är 6E medan mina kistor var på WiFi 5 och Android 5, och nu är jag på Android 8.

Stor skillnad med bara Apollo-appen. När jag använder Tivimate har jag inte haft en enda buffring ännu. Det har bara gått 2 dagar, men stor skillnad. Jag hoppas att jag inte ser buffring framöver, men jag är säker på att jag kommer att se det då och då.

Jag har IPVanish VPN men använder det sällan, och min internetleverantör är Cox Cable 500 mbps. Jag använder VPN för sportevenemang.

Försök att byta Nord VPN till UK.

Jag är också i Ontario och behöver aldrig använda min VPN för att streama bra på Apollo. Vem är din ISP?