Använder Twingate för att komma åt fjärr-IP-kamera och ansluta till DVR

Jag har en Twingate-brygga för att få tillgång till alla enheter i mitt hemnätverk, under 192.168.1.x subnet.
Jag har en Hikvision DVR som registrerar all video från CCTV-kameror.

Nu har jag min kontorsplats någonstans långt bort. Jag tänker installera 2 IP-kameror på den platsen för övervakning. Jag undrar om det är möjligt att ge dem en IP-adress i 192.168.2.x subnet, och sedan lägga till dessa kameror till DVR:n hemma, med hjälp av Twingate.
Några tips? Är det alls möjligt?

Du borde kunna göra precis det, men jag tror att det kan bero på vilken typ av DVR du använder (även om jag inte är någon expert på DVR, kanske de alla fungerar på liknande sätt?).

Anta att nätverkstrafiken till IP-kamerorna går från DVR till kamerorna (och inte tvärtom), du skulle behöva en Twingate Client i huvudlös läge på DVR:n, en Connector (helst två) på din kontorsplats med en resurs konfigurerad på kontorssubnätet (eller 2 resurser, IP-baserade, en för varje kamera, vilket skulle vara min rekommendation eftersom det är säkrare) och slutligen ett tjänstekonto tilldelat båda resurserna så att DVR:n kan ansluta till båda kamerorna via sin Twingate Client och genom Connectors på din kontorsplats.

Innan vi fortsätter, kan du berätta vilken typ av DVR du använder och om den fungerar på ett system där en Twingate Client kan köras?