Hej allihopa! Min partner och jag ska åka till Kina om några dagar för en vecka, och jag vill kunna komma åt Gmail och YouTube. Jag har tittat runt på reddit och sett några resurser om att använda Stealth-alternativet för att få tillgång i Kina. Fungerar detta fortfarande? Är det något annat jag behöver göra? Vi planerar att mest använda våra iPhones så stealth är ett alternativ.
Om du är mycket orolig för digital säkerhet, ta inte med din personliga / affärstelefon till Kina. Köp istället en engångstelefon att använda i Kina och släng den efter att du lämnat landet.
Ingen VPN kan garanterat fungera 100% i Kina. Kina, Iran och Ryssland är mycket aktiva när det gäller att blockera VPN:er, och det är ett ständigt spel av katt och råtta mellan dessa regeringar och VPN-leverantörerna. Proton verkar vara den mest aktiva i detta sammanhang, så chansen är nog bättre med Proton VPN än med andra.
Om du har ett bra roaming-abonnemang hos din mobiloperatör är det troligare att din hem-SIM fungerar än ett lokalt SIM-kort eller wifi.
Det fungerar inte för det mesta. Jag har testat det under de senaste dagarna och det var bara en gång det fungerade. En billig VPN som fungerat bra för mig i Kina heter LetsVPN.
Köp en engångs-Android och logga inte in med något. Installera ProtonVPN APK, logga in och se till att alternativ routing och Stealth är på före du åker. Då kan du ta dig över muren.
Det är en ökande mängd VPN:er som ägs och drivs av kinesiska företag. Jag arbetar inom teknik och noterar att reglerna faktiskt kräver att operatörerna får statsgodkända nyckelpar, krypteringsfiler, etc., för att förbli oanalyserade. Oavsett vad dessa operatörer säger, litar jag inte på dem. Katt och råtta-leken fortsätter.
Bara var försiktig med potentiella astroturfing-kampanjer.