Använder någon Zscaler på en Samsung-telefon?

Om så är fallet, kan du vänligen meddela om någon fått Samsung Smart Switch att fungera? Tack så mycket.

Ja, det gör jag. Fungerar ganska bra. Vad är din fråga?

Har du en separat arbetsprofil för Zscaler? Eller använder du både Samsung VPN och Zscaler Zpa?

Såvitt jag vet kan du kontrollera att Zcc är avstängt i Zpa, Z-användarportalen. Jag är inte helt säker på varför Smart Switch och Zcc inte skulle fungera tillsammans. I mitt fall använder jag Zscaler under arbetsprofilen, så alla personliga appar fungerar helt perfekt.

Vi har Zscaler på Android-telefoner, och när jag startar Samsung Smart Switch vill den att jag ska stänga av VPN.. ett meddelande dyker upp.

Jag antar att VPN är inställt av SmartSwitch för att förhindra man-in-the-middle-attacker.

Jag använder UEM för att sätta upp Samsung-enheten. Vi använder inte någon VPN, men Zscaler sätter ett VPN när det är inställt. Jag måste stänga av det, men grejen är att jag inte vill att användarna ska göra det hela tiden.

Vi använder även arbetsprofil.. kan inte hitta någon lösning till varför det inte fungerar.

Gjorde du något speciellt för att få det att fungera?

Inget speciellt eller ovanligt. Så länge det är en arbetsprofil för Zcc och din personliga profil inte har Zcc, finns det ingen korskommunikation som kan hindra Smart Switch från att fungera.

Du hade väl en BYOD-profil, eller hur?