Använder den nya Teleport VPN... är inte så enkelt som det verkar

Jag får det inte att fungera alls - jag har det ‘uppsatt’ på UDMP, men om jag använder inbjudningslänken, går den till en webbplats för att ladda ner WIFIman, okej, coolt, eller?

Nåväl…nej, WIFIman-appen har ingen möjlighet någonstans i den att använda Teleport VPN…

UDM säger ‘Den här länken öppnar WIFIman på din telefon’, men det gör den inte. den laddar en webbsida, inte en länk som öppnar appen

Hej! Tack för att du postar på r/Ubiquiti!

Den här subreddit är till för att ge oofficiell teknisk support till personer som använder eller vill dyka in i Ubiquiti-produkternas värld. Om du inte redan har varit tydlig i ditt inlägg, vänligen ta dig tid att redigera det och lägga till så många användbara detaljer som du kan.

Läs och förstå reglerna i sidofältet, eftersom inlägg och kommentarer som bryter mot dem kommer att tas bort. Placera alla inlägg som inte är relaterade till ämnet i den veckovisa off-topic-tråden som är fastsatt i toppen av subreddit.

Om du ser att folk sprider felinformation, försöker lura andra, eller annat olämpligt beteende, var god rapportera det!

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för den här subreddit om du har frågor eller funderingar.

iOS-appen har inte uppdaterats, förutom om du använder TestFlight (beta) version. Länken finns i utgåvobrevet.

Jag är glad att de äntligen har introducerat wireguard. Jag är inte nöjd med att det inte finns någon avancerad konfiguration exponerad, eller möjligheten att INTE använda Wifiman som klient. Men jag kan leva med det, om det inte vore för att du inte ens kan definiera det subnät dina klienter hamnar i. Jättestörande. Jag antar att det är en fråga om att välja gift. Månader → År för att en funktion ska rullas ut, men det är funktionsklart, eller att få vara med i utvecklingsprocessen…typ. /shrug.

Jag ser inte ens inbjudningslänken i inställningarna på min UDM. Jag har aktiverat den, men det står bara:

Traditionell fjärråtkomst som alternativ till Teleport. Konfigurera en VPN-klient på din fjärrenhet för att ansluta.

Ingen inbjudningslänk någonstans på den sidan.

Var är “Setup”-alternativet ens? Jag har letat och letat och kan inte hitta det (Det är troligtvis precis framför mitt ansikte)