Använder CarPlay fortfarande inte VPN?

Jag köpte nyligen en iPhone och ställde in den med min föredragna VPN (Google One), och CarPlay fungerar helt enkelt inte på min nya Honda CR-V. På min Android-telefon kunde jag tillåta enskilda appar (som Android Auto) att klara sig förbi VPN, men det verkar inte vara ett alternativ på iPhone. Jag kan få igång CarPlay genom att stänga av VPN, men detta är ett stort bekymmer att göra varje gång jag kör, och jag vill kunna använda VPN vid alla andra tillfällen. Har andra lyckats lösa detta?

NordVPN ställer till det för min iPhone (iOS 17.3.1) och Apple CarPlay. Mobildata slutar fungera.

Det har alltid fungerat med VPN för mig.

Jag var tvungen att installera om min VPN-app. Sedan dess inga problem.

Min gör inte det. Jag har Private Internet Access.

Ja, jag använder Express VPN och för att använda CarPlay i min RAV4 måste VPN:n vara skild frånkopplad.

En sidofråga… Vad är meningen med VPN från Google!!!

Att stänga av kill switch fungerade.

Inga problem med Wireguard…

Fungerar bra med eller utan… men jag skulle inte hitta något skäl till att ha VPN aktivt.

Uppdatering: att inaktivera VPN tillät mig att ställa in CarPlay. Att slå på det igen under samma resa fick det att sluta fungera igen. Men efter att jag stängde av bilen, slog på VPN igen, och startade bilen igen fungerar det bra. Så förhoppningsvis löste det problemet.

Jag använder samma VPN (Google One VPN) och trådlös CarPlay fungerar.

Fungerar bra på Audi.

Det kan bero på att vissa VPN inte tillåter split-tunneling. Surfshark fungerar med Apple CarPlay och AirPlay men Proton gör det inte, precis som jag nyss upptäckte!

Det här började hända mig nyligen! Tänkte att min telefon inte fungerade. Försöker fortfarande hitta en lösning.

Om någon letar efter ett bra VPN kan jag verkligen rekommendera att kolla in detta kalkylblad det har MASSOR av information!

Åh, Google brukade erbjuda en VPN-tjänst via Google One, jag tror att de inte gör det längre (även om jag inte är säker).

Det beror helt på hur din VPN är konfigurerad. Till exempel split-tunnel, blockera lokala nätverk, etc. Så många variabler.

Det här. Proton fungerade inte för mig, och jag försökte Surfshark och det gör det! Måste experimentera med Nord nu och se om det fungerar.

Jag har Surfshark men har fortfarande problem med en JVC KM-stereo, några råd?