Har n�gon lyckats f� det att fungera?
Om s�, vad �r b�sta s�ttet eftersom det inte finns n�gon officiell app.
Tack p�� f�rhand f�r all hj�lp.
Har n�gon lyckats f� det att fungera?
Om s�, vad �r b�sta s�ttet eftersom det inte finns n�gon officiell app.
Tack p�� f�rhand f�r all hj�lp.
Jag skulle tro att det b�sta och kanske enda s�ttet att g�ra detta �r att koppla Fire Stick till ett n�tverk som �r anslutet till ProtonVPN, antingen via en router eller en annan enhet som fungerar som brygga. Det skulle vara ganska otympligt, och Amazon �r ganska aggressiva med att blockera ProtonVPNs servrar fr�n deras tj�nster.
Din b�sta chans �r att sidolasta APK-filen p� Firestick… Jag anv�nder detta f�r en annan VPN-tj�nst (host… Torguard… host) och det fungerar som en dr�m, jag kan f�rutse att detta skulle fungera f�r ProtonVPN-appen.
Jag kunde inte f� ig�ng det med APK-filen, men det betyder inte att n�n annan inte kan. ProtonVPNs support rekommenderar att jag installerar ProtonVPN p� en router och konfigurerar det p� s�tt. Jag satte upp en Plex/Kodi-server p� en SBC.
Skulle det inte br�ta mot n�gra av de inneh�ll? Jag vet att Netflix fungerar med n�gra av deras amerikanska servrar. Jag har aldrig f�tt Prime Video att fungera med Proton. HBO GO, YouTube, Sling TV fungerar bra. S�v �r Android.
Hej, vi st�nder officiellt endast Amazon Fire-enheter om anslutningen st�lls in p� en router. Kontakta oss p� https://protonvpn.com/support-form och l�t oss veta vilken routermodell du har om du �r intresserad av att g�ra detta.
Jag vet att �ndringen �r 1 m�nad gammal, men jag l�mnar h�r hur jag lyckades f� ProtonVPN att fungera p� min Fire TV Stick 4K ifall n�n annan har problem med det…
G� till din Android-telefon, ladda ner “Apps2Fire”-appen, aktivera ADB-debugging och appar fr�n ok�nda k�nslor p� din Firestick och anslut den app du nyligen laddat ner till din Firestick, din telefon m�ste vara p� samma WiFi-n�t som sticken (se till att du kan ladda upp appar till din Firestick fr�n appen). Ladda sedan ner aptoide-appen och ladda ner “Mouse Toggle for Fire TV” och “Rotate Screen Orientation”-apparna fr�n den (eller k�p dem direkt p� PlayStore), den f�rsta f�r att du ska kunna klicka p� inloggningsformul�r och den andra f�r att tvinga appens orientering till landskap s� att ProtonVPN inte ser st�ckt ut.
G� igenom alltsammans, ladda upp Mouse Toggle, sk��rorientering och ProtonVPN-appen till din Firestick med Apps2Fire, konfigurera Mouse Toggle-appen (du kan beh�va att uppdatera den med appen p� din telefon) och l�s�tt sk�rorienteringen till landskap, s� kan du anv�nda ProtonVPN p� din Firestick…
TL;DR: ladda ner Mouse Toggle-appen s� du kan klicka p� inloggningsformul�ret och Rotate Screen Orientation-appen s� ProtonVPN inte ser st�ckt ut…