Sedan reglerna om 15 sekunders kyla och “börja tjäna efter de 3 första sökningarna” infördes har jag inte kunnat tjäna några sökpoäng via Opera GX, min huvudwebbläsare.
Jag kontaktade Microsoft Support, men förutom ett initialt svar där de bad mig skicka skärmdumpar (var inte säker på hur det skulle hjälpa?), har de aldrig svarat igen. Det var i december 2023.
Än idag finns inte buggen löst. Jag har rensat cache och cookies, men ingen skillnad. Jag har också märkt att även mobilversionen av webbläsaren inte ger några poäng.
Grejen är att allt detta fungerade som det skulle innan. Om jag använder Chrome/Edge på min PC eller telefon, fungerar det bra. Det samma gäller Chrome på iPad, där Bing-sökpoängen också registreras.
Jag föredrar Opera GX, och (åtminstone på Windows) är det en Chromium-baserad webbläsare, liksom Edge, så jag förstår inte varför Bing-sökpoängen inte fungerar. Om jag gör någon aktivitet/quizz kan jag få poängen utan problem. Det är alltså enbart ett sökproblem.
Några idéer?
Jag har haft samma problem, jag använder enbart Opera GX och kan bara tjäna poäng när jag söker på Edge.
Jag försökte kontakta supporten och fick till svar, egentligen, “oroa dig inte, efter några sökningar ska det fungera!”
Jag har sökt så många gånger sedan dess, och nej, inte en enda poäng lol.
Jag trodde verkligen att jag var galen, men skönt att jag inte är ensam.
Jag återvänder till detta efter 9 månader, efter att bara ha använt Edge för mina rewards-sökningar.
Efter att ha installerat rewards-appen räknas Opera-sökningar, men bara när de görs GENOM Bing, som i sökfältet där. Att skriva direkt i webbläsarens sökfält räknas inte.
Om du vill ha många Bing-poäng, gör bara den dagliga uppsättningen på Chrome eller Edge, och sök sedan en massa slumpmässigt tills du får tre. Gör detta tillräckligt länge och du får massor av bonuspoäng för en streak. Jag använder Opera GX, men använder Chrome för alla mina Bing-sökningar för att tjäna poäng tills jag får max för PC-poäng den dagen.
Jag har samma problem, jag hoppas det finns en lösning snart.
Opera GX hade inbyggd VPN när jag använde den, det kan vara anledningen till att det blev så. Jag gillar det också.
Jag har inte fått mer än 15 poäng på mobilen de senaste 4 dagarna. Det fungerar inte efter det. En dag gav den inte ens mig det.
Nej, det är definitivt något på deras sida. OGX fungerade precis som det skulle med Bing-sökpoäng hela 2023 för mig, fram till ungefär november eller december. Vet inte varför det ändrades och än idag är inget annat gjort.
Det är alltså inte ett isolerat problem. Det åtminstone får mig att känna mig mindre galen, men det suger ändå lol.
Intressant poäng. Men jag använder inte ens VPN. För att inte nämna att det fungerade innan, så det är väldigt konstigt att det bara slutade plötsligt.
Jag vet att i alla fall när jag använde den blockerades YouTube. Men ja, det är konstigt att det plötsligt blev så.