Android port vidarebefordran

Hej, jag undrar bara när den här funktionen kommer vara tillgänglig på Android. På Windows fungerar det utmärkt men Plex fungerar inte än. Endast Qbitorrent fungerar via PF. Hoppas ni lägger till PF på Android också. Ser fram emot denna proton!

Varför behöver du port vidarebefordran på Android för Plex? Bara nyfiken för jag satte precis upp en Plex-server på Windows och kan titta på shower på min Android

Jag tror att OP är förvirrad. Port vidarebefordran gäller för trafik IN till enheten, inte UT från enheten. Plex-server är inte tillgänglig som en Android-app.

OP behöver port vidarebefordran på sitt hemnätverk så att Android Plex-klienten kan ansluta till hemmets Plex-server. Detta ska konfigureras på OP:s router. Eller en bättre idé är att använda Tailscale eller Cloudflare Tunnel så att endast registrerade enheter kan få tillgång till Plex-servern utanför hemmet.

Jag kör libretorrent-appen på min Android precis som Qbitorrent men på Android vill jag bara använda PF Wireguard via Protonvpn Android-appen. Jag vet inte varför den manuella konfigurationen inte specificerar port

Jag lyckades använda tailscale, det fungerade för mig. Men jag vill använda PF på libretorrent-appen på Android som har en specificerad port för snabbare peer & seedning.

Då kan du sätta upp port vidarebefordran. Jag har inte testat det, men jag kan inte se någon anledning till att du inte kan ha ProtonVPN med port vidarebefordran konfigurerad och fortfarande använda Tailscale. Tailscale-trafiken borde bara gå genom Proton VPN-servern. Du kan behöva inaktivera split tunneling i ProtonVPN dock.