Android Auto funkar fortfarande inte

Det har rapporterats många gånger, men Android Auto fungerar fortfarande inte med ProtonVPN aktiverat. Har testat många förslag utan framgång.

Testade varje protokoll

Lade till allt i split tunneling (alla appar och systemappar) för att se om något stör

Lan-anslutningar tillåtna

Netsheild på/av

Kill switch av

Helt slut på idéer och det gör att jag faktiskt vill dumpa Proton. Det finns många inlägg om andra VPN-tjänster som fungerar. Är jag ensam om detta problem?

Detta är på en Google Pixel 7 pro, senaste protonvpn-versionen

Pixel 8 här, Android Auto fungerar för mig med split tunneling

Tja, gissa vad! Uppdaterade Proton VPN och nu fungerar det inte :upside_down_face:

Någon tur?

Samsung Galaxy 22, lade just till Android Auto i undantagna appar i split tunneling.

Inaktivera alternativa portinställningar

Har du hittat någon lösning? Jag bytte till GrapheneOS och Pixel 6a och har samma problem.

Jag använder min S24 Ultra med trådlöst Android Auto.
Protokoll: Wireguard (UDP)
Split-Tunneling: Undantagna appar (Android Auto)

Den här konfigurationen fungerar bra för mig.

Fixade du det här? Jag har samma problem, split tunneling med Android Auto och kill switch av, flera protokoll och jag får alltid den röda skärmen

Hej, samma problem här med Google Pixel 7. Försökte utesluta alla Google- och systemappar men det visar fortfarande den röda skärmen. Några idéer?

Samsung S23 - AA fungerar utan problem med split tunneling.

Vilket protokoll? Jag har försökt cykla genom alla. Vad finns i din split tunneling-lista? Jag lade till bokstavligen allt till test

Vilket protokoll använder du? Jag har försökt lägga till alla undantag men det fungerar inte

Det är inaktiverat, fortfarande ingen tur

Nää, jag kallar detta en bugg trots att det fungerar för andra i denna tråd. Det är mycket irriterande till den grad att jag eventuellt vill kasta Proton.

Nää, det är jävligt irriterande

Helt plötsligt löst. På något sätt var invers tunneling aktiverat. Att inaktivera det gjorde tricket. Dessutom var bara Android Auto tillagt i tunneln

Jag får den röda skärmen med anslutningsfel varje gång. Vilka appar finns i din split tunneling? Jag har lagt till allt jag kan men fortfarande inget flyt

Jag använde Smart Protocol med VPN-accelerator på (i appen), medan Android-inställningarna är att VPN ska vara alltid på, men “block connections without VPN” är avstängt.

Ärligt talat är jag inte ett stort fan av Proton VPN, jag har haft och har massor av problem, men Android Auto fungerar.

Jag har inställningar i Auto, men mestadels går mina anslutningar genom Wireguard.

Nätverksregel nivå 2?