Vad de än har gjort idag sabbar det ordentligt, kanske dags att hitta ett annat VPN att använda när PIA inte fungerar, detta är oacceptabelt. (REDIGERINGSNOTIS: Detta är inte ett avskedsinlägg, jag kommer fortfarande använda PIA, men jag vill ha alternativ om/när PIA inte fungerar. Spara därför era fanboy-downvotes till jul, tack.).
Alla förslag på andra VPN är välkomna.
REDIGERING: Här är de alternativ jag hittat hittills, jag har även hittat några jag inte kan rekommendera:
1 SurfShark. Hitintills verkar detta vara det bästa alternativet till PIA. Obegränsade enheter, i princip samma låga pris som PIA och säkerhet i topp med ingen loggpolicy och VPN-läckageskydd. Även om jag fortfarande ska kolla om SurfShark har stöd för kommandorad, vilket är en mycket trevlig funktion hos PIA. Hittills kan jag endast hitta kommandoradsstöd för SurfShark för Linux, vilket är oönskat. Så fortfarande inte ett perfekt alternativ.
2 ExpressVPN, väldigt dyrt och endast 5 enheter. Det finns ett gratisprogram som heter Expresso på Github som gör det möjligt att använda ExpressVPN via kommandoradsgränssnitt. Ändå skulle jag föredra att detta stöds inbyggt i själva programmet, som PIA.