AirCove med mobilt hotspot

Jag är intresserad av att skaffa en AirCove-router, men Wi-Fi i min byggnad är mycket dåligt och jag använder oftast mitt mobila hotspot.

Jag har inte kunnat hitta några tydliga uppgifter om det är möjligt att använda AirCove-routern med mitt mobila hotspot, eller alternativt om det är möjligt att använda ett SIM-kort med AirCove-routern och därmed slippa använda Wi-Fi som finns tillgängligt i min byggnad.

Jag är jättekorkad när det gäller internetgrejer, så om det här är en dum fråga, låt mig veta! Men jag tänkte prova min tur här.

Tack alla!

Det är inte möjligt att använda ett SIM-kort i Aircove-routern. Det är en bra enhet, men att använda en annan plats via den ger ändå mindre bandbredd.

Du skulle behöva en rj45-kabel för att koppla in den. För att den ska fungera.

Observera att de routrar som ExpressVPN rekommenderar eller säljer är ganska gamla. Många routrar erbjuder VPN-värdning, vilket enligt min åsikt är det bästa sättet att gå. Jag kan inte ge en lista över vilka routrar som stödjer VPN-värdning, men det är vad jag använder på min TP-Link-router och den fungerar utmärkt. Den kräver i sin tur en modem. Om hyresvärden i din hyresrätt levererar Wi-Fi till alla hyresgäster, så är en router inte någon lösning för dem.

Åh okej, det var väldigt bra att veta, tack!

Okej, tack! Jag tror att något som lockade mig till AirCove var enkel användning samt att ha flera platser samtidigt för olika enheter. Men det verkar som att en annan router som stöder VPN kan vara ett bättre val.

Och ja, att bara skaffa en annan router för att använda Wi-Fi kommer inte att fungera bra i den här byggnaden. Så det här kommer nog att vara något för när jag flyttar till en annan lägenhet (eller lämnar Tyskland och åker någonstans där 21:a århundradets internethastigheter finns :sweat_smile:)

Tack!