Adguard Home blockerar affiliate-länkar eller annonserade resultat på Google..hur 'whitelistar' jag de?

Jag vill kunna använda affiliate-länkar eller länkar i e-postmeddelanden från mitt kreditkortsföretag eller annonserna högst upp på Google-sökresultat (som ofta är vad jag letade efter). Adguard verkar göra ett FÖR bra jobb och blockerar alla dessa. Finns det något sätt att markera något som OK?

Jag kan rekommendera att prenumerera på dessa DNS-tillståndslistor för att låsa upp de länkarna: GitHub - anudeepND/whitelist: A simple tool to add commonly white listed domains to your Pi-Hole setup.

Det här är ett område där NextDNS är överlägset. AdGuard DNS förstör helt enkelt för mycket — prova att navigera till vilken köp-sida som helst från en Wirecutter-artikel. :confused:

Det här irriterar mig också. Samma situation som du, jag gillar att klicka på Google-annonser eftersom de oftast är relevanta. De levereras av URL:en googleadservices så om du whitelistar dem, får du annonser överallt annars också. Jag inaktiverar bara Adguard, klickar på länken, och aktiverar det igen. Skulle vilja ha ett enkelt alternativ också :smiley:

att NextDNS är överlägset i. AdGuard DNS förstör för mycket — prova att navigera till vilken köpsida som helst från en Wirecutter-artikel. :confused:

Jag har inte hört talas om NextDNS. Jag måste kolla in det. Undrar om PiHole är bättre??

Ja, jag skulle nöja mig med ett chrome-tillägg som kan slå på/av det. Jag har det körande i Home Assistant, så jag är ganska säker på att jag skulle kunna designa något liknande, men jag antar att det redan är gjort och jag är för lat för att göra arbetet :slight_smile:

Jag vet inte mycket om deras blocklistor jämfört med AdGuard Home. Det är bara att NextDNS har ett “allow affiliate links”-alternativ som stoppar saker från att verka trasiga på så många sidor. Jag skulle älska att se en sådan funktion i AdGuard, om du lyssnar, u/avatar_adg! (Jag använder AdGuard DNS-listan i AdGuard för iOS, och den förstör så mycket. Ja, jag kan fortsätta lägga till saker till min egen whitelist, men ett mer användbart standardlist/alternativ skulle vara fantastiskt… :slight_smile: )