Abissmal nedladdningshastighet med delugevpn och nordvpn

Jag lyckades dirigera delugevpn genom en nordvpn-server men min högsta nedladdningshastighet är runt 4Mbps.

Mitt nästa steg för att försöka öka hastigheten var att prova detta:[https://www.reddit.com/r/unRAID/comments/t48ufr/how\_to\_get\_containers\_qbittorrent\_sabnzbd\_jackett/]

Finns det ett bättre och snabbare sätt? Kan jag använda den inbyggda wireguard i unraid med en deluge eller qBittorrent-docka utan ett nordvpn-abonnemang?

Om så är fallet, kan någon vänligen visa mig rätt riktning?

Även om jag vill prova vpn-tunneling för att komma åt min server från internet, skulle det finnas några konflikter eller säkerhetsrisker? Först skulle jag prova unraid.net Min Servers väg.

Jag hade också detta problem. Oavsett vilken server jag använde var det så långsamt. Bytte till PIA VPN och har aldrig ångrat det, hastigheterna har varit fantastiska. Även enklare att implementera med Deluge.

Jag var tvungen att ändra en inställning i deluge itConfig för att låta mina nedladdningshastigheter gå över 2mb/s.

Jag tror (skulle inte citera mig på detta) att du måste inaktivera UTP-anslutningar via itConfig-inställningarna enable_outgoing_utp. Jag sökte efter delugevpn itconfig och hittade liknande problem och lösningar.

Har ingen lösning för dig, men jag använder också deluge genom nordvpn och har hemska nedladdningshastigheter.

Jag använder mullvad och har alltid haft fantastiska erfarenheter med dem.

Jag hade många avbrutna problem med delugevpn; jag bytte till binhex-qbittorrentvpn och de försvann allt.