2 veckor utan problem, sedan

… Jag har inte gjort någonting alls på min sida, men efter 2 hela veckor utan några problem med SS, plötsligt de senaste dagarna, oavsett var jag är eller vilket nätverk jag är ansluten till eller vilken enhet jag använder, får jag DNSläckor medan SS-appen visar att jag är ansluten och skyddad.

När jag är hemma eller på jobbet visar appen till och med att den är ansluten till min IP, men säger fortfarande att jag är skyddad. Vid olika läckagetester misslyckas alla, inklusive SS:s egna test.

Som jag nämnde. Jag har inte gjort något, ändrat några inställningar, osv.

Surfshark, anser jag, kan inte litas på för att fullt ut skydda dig när du surfar.

Tyvärr, det är vad jag också upplever. Omkring 85% av tiden funkar det felfritt, men ibland fallerar det av okända orsaker, och visar att det är anslutet och säkert. Att stänga SS ibland avslöjar ett meddelande om att det finns en samtidiga VPN, vilket inte är sant (jag har gjort research). Det verkar som att SS ibland uppfattar sig som en samtidiga VPN. Att döda SS-processen löser problemet.
Det här har blivit bättre på senare tid (för mig) och fram till nu har inga avbrott, falska ‘säkra’-flaggor, samtidiga VPN-meddelanden eller läckor inträffat. Ändå är jag långt ifrån 100% förtroende.